livet efter döden

Direktlänk till inlägg 15 december 2012

mitt skolbyte del 1: vad gjorde att jag ville byta skola?

Av amanda ell - 15 december 2012 18:03

mitt skolbyte del 1: vad gjorde att jag ville byta skola?

 

jag tycket att detta är ganska intressant att prata om eftersom att det är en ganska stor del av mitt liv, och som kommer att påverka mig under hela min framtid.

 

 


jag har känt att folk inte har uppskattat min närvaro i viksjöskolan, och det gjorde att jag undvek att både gå till skolan och ta kontakt med människor, som jag trodde skulle komma överens med mig, och de gjorde att jag blev en av de blyga i skolan. jag försökte liksom att isolera mig så gått de gick, för jag menar man vill ju komma ikapp med skolan, och då måste man iallafall gå till skolan någon gång ibland, däremot så hade jag ca 70% frånvaro så jag missade alla genomgångar och alla prov, så lärarna viste ju inte på vilken nivå jag var på.

 

De första 3 terminerna så gick de en kille i min klass som antagligen hade brist på uppmärksamhet så han gick på mig både psykiskt och ibland fysiskt, men ah de va nog mest psykiskt genom att kasta taskiga komentarer och sprida dåliga rykten om mig, som att t.ex säga att jag var gravid, att han sa att jag var gravid till folk, tryckte ner mig något så sjukt, och eftersom att jag redan tyckte att jag hade gått upp lite väl mycket i vikt så vart de lite dubba verkan... (Detta var då ett falskt ryckte!) 

 

...Fortsätter i ett nytt inlägg då jag skriver om "mobbningen som skedde i viksjöskolan" istället! 

 
 
Ingen bild

anonymous

20 januari 2013 15:03

jag är ledsen att allting hände, det är inte ditt fel. mobbning är fel, jag önskar att jag kunde göra någt.

amanda ell

23 januari 2013 22:40

detta är ungefär 1/4 av vad som hänt mig men ja det blir bättre nu i nya skolan :)

 
EnGalenGet

EnGalenGet

4 mars 2013 07:46

Usch för att sprida falska rykten om folk! Vad bajsigt att han gjorde som han gjorde!! Önskar jag kunde hjälpt dej då. Ingen ska behöva utsättas för sån skit!

http://vadihelefriden.bloggplatsen.se

amanda ell

14 mars 2013 20:09

jag har alltid varit nöjd med min kropp tils han sa till folk att jag var gravid... och sedan samma sommar så åkte vi till turkiet och folk trodde även där att jag var gravid och de var där jag tappade mitt självförtroende helt :/

tack så jätte mycket för stödet. Nu har jag det underbart i min nya skola :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av amanda ell - 6 september 2013 12:45

    Introduktion       vart är jag frågade hon sig själv. Medan hon tittade sig runt i det enorma rummet. Lina började fundera på varför hon hamnat där hon har hamnat , hon kände sig tom och kall. Som om hennes själ lämnat hennes kropp. h...

Av amanda ell - 2 september 2013 12:41

Början:  jag hadde tänkt börja med en introduktiom där jag berättar om vem lina har varit och hur lina har levat sitt  föredetta liv.. detta kommer att vara viktigt lite senare i serien då lina kommer i princip att bli plågad pga de liv hon har lev...

Av amanda ell - 29 augusti 2013 23:27

vart är jag frågade hon sig själv. Medan hon tittade sig runt i det enorma rummet. Lina började fundera på varför hon hammnat där hon har hammnat , hon kände sig tom och kall. Som om hennes själ lämnat hennes kropp. hade Lina äntligen tagit modet til...

Av amanda ell - 23 augusti 2013 21:21

Så jag har gått om 8an nu då, så allt är exakt likadant vilket är nytt för mig! jag ska göra uppgifter jag redan gjort men.. som i ett spel så ska jag slå mitt highscore men i de här läget så ska jag slå mitt förra betyg.,. and.. YOU DONT EVEN KNOW W...

Av amanda ell - 14 augusti 2013 17:42

jag är här för att återvända. komma hit och anntagligen inte komma tillbaka på ett tag. men nu ska vi göra en lista på allt jag gjort denna sommar åkt till kreta utan att njuta av det låtit ögonen dimma bort i spel och nattliga livestreams vä...

Sök i bloggen

Fråga mig

8 besvarade frågor

min gästbok =D

Presentation


hej hej en kul tjej här :D

Omröstning

tycker ni att BH e viktigt när man e ung?
 ja
 nej

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

ad-box

Senaste inläggen

ad-box

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards